061010 - Helgen!

Allting händer alltid på en och samma gång..






Hej på er.


Nu när det faktiskt har hänt något, så kan jag ju faktiskt blogga och skriva om det. För det är ju roligare att blogga om man har något att skriva om, vilket jag har nu!

I torsdags åkte jag med tåget till Arlanda klockan tio över sju på morgonen, sedan satt jag där i ett tag, hoppade på flyget som skulle ta mig till Kiruna. Var i Kiruna klockan 12.40 och där möttes jag av min fina! ♥ Det var underbart, kunde inte annat än bara le. Så är det när man inte setts på över en månad, nästan en och en halv. Vi åkte hem till honom, blev mys hela dagen, bastu också, det var en underbar torsdag!

Sen på fredagen så slappade vi som tusan verkligen, mjukisar och t-shirt fram till klockan ja, vad kan den ha varit, fyra ungefär. Då började jag göra mig i ordning för kvällens härligheter. Sen när det hade kommit lite folk till Emil (vi var fortfarande klädda i mjukisar) bestämde vi oss för att klä på oss lite finare kläder, haha! Så det gjorde vi, sedan började det roliga. Vi satt och snackade, och drack och spelade ölspelet, jag var bäst, haha! Det var i alla fall väldigt trevligt och alltid roligt att träffa folk, även fast det bara var killar och jag var ensam tjej. Men det är fan roligare med killar än tjejer (även fast dom mest snackar hockey) Men bättre än tjejers skitsnack. Sen vid tio fick vi skjuts till stan. Vi gick till Landströms, där bjöd Emil på en cider, men det var typ fullt där inne och bara äldre folk, så vi drog till Arran, där det var dött, typ inte en enda människa. Men det var skönt att bara sitta där och ta det lugnt, efter ett tag kom det bara mer och mer folk och Emil har bra schyssta kompisar som bjöd mig på cider, så slapp jag slösa pengar själv, haha! Nej men allvarligt så var det bra för min plånbok. Det var en bra kväll, som man inte har någonting emot att göra om! Fast fick dock väldigt ont i mina fötter för jag invigde mina 10,5 cm klackar. Men vafan, det var det värt!

På lördagen vaknade vi ganska tidigt, då mådde jag inte allt för bra. Somnade som tur var om och vaknade vid halv ett igen och mådde mycket bättre! Blev en slapp dag, senare framåt kvällen åkte jag och Emil och handlade lite gott, vi åkte hem och lagade mat och myste till det, för vi firade 9 månader. ♥ Var en supermysig kväll.

På söndagen gjorde vi inte så mycket, tillbringade all tid åt varandra eftersom att jag åkte hem på kvällen. Lika tråkigt som vanligt! Matti skjutsade mig till flygplatsen, och han satt där och övertygade mig om att flyget inte skulle krocka, för det gick inget flyg på fyra timmar och det fanns ju inga renar som flög där uppe. Ja, man kan vara konstig, Matti är ett bra bevis på det! Emil också för den delen, nanana! Var på Arlanda vid åtta, då kom min bror och hämtade mig och vi åkte hem till honom och jag fick ägna mig åt att vara faster under kvällen åt finaste Lovisa! Hon börjar bli så stor.

Den 30 oktober döps Lovisa, och då är även Emil här. ♥ Så underbart att han får vara med på det, och att vi ses om 23 dagar. Längtar som en tok! För jag saknar honom redan apmycket. Helt sjukt! 

Ja, men det där var väl det jag hade att berätta, förutom att jag fick en sjuka med mig hem från Emil, snällt av honom va? Har legat sjuk sedan i måndags. Urk, så jobbigt! Får se när jag blir frisk. Helst till helgen, för då kommer mina kusiner. Jaja, nu ska jag inte tråka ut er mer. Puss på er och ha det så bra. Take care!!

 



 

²º¹º


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0