250510 - Lunchöppet idag!

U s c h ,  vad skoltrött jag ärrrr.








     
Hej på er ungar.

 
Idag gick jag upp strax efter sju, började tio över åtta. Var i skolan vid tio i, bytte om och kollade facebook en snabbis! Sen bar det av in till köket och la smör i byttor, vispade grädde, la vaniljkräm i pajformarna (Som det så klart var deg i) satt på massa jordgubbar, käkade frukost. Sen blev det lite småfix och diskning, skar lite sallad för att Sanna (Som egentligen skulle göra det) gick hem på grund av att hon mådde illa. Det slutade med att vi var fem stycken i köket, två som höll på med disken! Gud vilket samarbete, hehe. Vid kvart i tolv öppnade vi, och jag var i kallköket med Amanda där vi stod för förrätterna och efterrätterna! Vi hjälptes åt att lägga upp och ge ut till dom som beställde. Blev jättekörigt i början, sen när det var varmrätternas tur att åka ut i restaurangen hade vi det är lugnt, sen när det var efterrätterna blev det lite körigt igen. Men vi fixade det, och det gick bra! Gästerna var nöjda med maten! Sen så när jag och Amanda stod med efterrätterna gick Niclas och Emil och käkade lunch, och Elin var i disken. När efterrätterna lugnat ner sig gick jag in till disken för att hjälpa Elin, och då hade grabbarna ställt in ett stort berg med disk där som vi var tvugna att ta innan vi skulle äta, för vi visste att efter lunchen kommer ännu mer disk, då blir det ännu jobbigare. Vi brukar äta vid ett ungefär, idag åt vi vid två! Så allting tog längre tid idag, brukar sluta vid halv tre om vi är snabba, idag slutade vi tio över tre.

 När jag kom hem så satte jag mig vid datorn och väntade på att Emil skulle komma hem, kollade facebook och pluggade! Sen vid sex så sprang jag, sen duschade jag och efter det käkade jag! Och nu sitter jag här och pratar med Emil på MSN. Det är awesome! (Förlåt Emil, för ordvalet, men det är verkligen det!!) Jag har min dagliga huvudvärk! Och min mamma har ringt till doktorn idag, dom ska skicka en tid till mig. Usch, vad läskigt. Nu har jag faktiskt inget mer att berätta, vi hörs! Take care.


Jordgubbstårtorna - Nästan klara!


²º¹º


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0