200510 - Ingen rubrik.

Jag har ont i huvudet, magen, kroppen och så bjuds det även på lite feber.







    
Hej på er.

 
Jag orkade inte blogga igår, tänkte göra det vid ungefär halv tio efter lite pluggande och prat med älsklingen, men jag var så trött så jag ville sova i stället. Hur som helst, började klockan åtta igår för att jag skulle göra köksproven som min klass gjorde för ett tag sedan, när jag var sjuk! Så då fick jag skippa min sovmorgon imorgon och göra det då, hann inte ens klart med alla frågorna, var ett rätt stort prov. Men efter det hade jag engelska, hade glömt min bok hemma, så gjorde inte så mycket. Efter det åkte jag hem och fixade lunch, ringde jobb, pratade med Emil och bytte om. Sen åkte jag tillbaka till skolan så jag var där vid kvart i två. Hade idrott fem i, blev tennis. Jag spelade med Christoffer, var första gången jag någonsin spelat det, var faktiskt kul. När vi slutade idrotten gick vi tillbaka till skolan från idrottsområdet. Gjorde oss i ordning och ner till Gästis där vi skulle ha sammarbetsdag! Blev indelade i grupper, jag fick vara med Denize, Josefine, Nisse och Anders. Sen började allt med att vi fick ta mackor och käka om vi ville, sedan började vi med första aktiviteten av fyra!

 Den första aktiviteten var att vispa grädde, det lag som först fick grädden hårt så den kunde hålla bunken upp och ner över huvudet vann! Vilket det andra laget gjorde. Men vårat lag vann samarbetet.
 Den andra aktiviteten var fotboll, med bundna ben. Jag satt ihop med Denzie och Denize satt ihop med Josefine också, så vi var tre på rad. Sen satt Nisse och Anders ihop! Där vann vi både matchen och samarbetet.
 
Den tredje aktiviteten var att leta efter ett gem i sex olika bunkar, fanns en! Så var det massa gegga och äckel i bunkarna. Man gick in en och en och hade 45 sekunder på sig att hitta gemet. Det var en i vårat motståndarlag som hittade ett gem och en i våran som hittade, och det var jag! Det betyder att det blev oavgjort mellan lagen men vårat lag vann samarbetet.
 Den fjärde aktiviteten var att komma på en låt när dom som hade hand om aktiviteten sa ett ord. Då skulle en i laget springa fram och ta på sig en kockmössa och sjunga en låt med det ordet i. Då vann vi både tävlingen och samarbetet.

Vinsterna man vann under tävlingarna var, knivar, gafflar, tallrikar, glas och servetter. Servetterna vann man om man vann samarbetet, så vi hade fyra stycken i slutet. Och sen bytte dom ut alltihopa mot riktiga bestick, tallrikar, glas och större servetter. Så skulle vi dekorera och pynta borden på tio minuter. Alla i mitt lag sprang ute och fixade blommor och allt var det var, sedan sprang vi in, Josefine, Nisse och Anders började duka, medans jag vek servetter och försökte lära Denize också, så det skulle gå fortare.

 Det var hur roligt som helst, och mitt lag kom etta! Vi vann alltihopa. Vi vann en middag på Gästis, som vi alla i laget ska gå på tillsammans. När vi var klara med allt fick vi fika, och sedan slutade vi! Var hemma någon gång efter halv sju, duschade, ringde Emil och började sedan plugga. Pluggade från klockan sju till åtta, sedan ringde Emil och vi pratade i ungefär 20 minuter. Sen skulle jag in på mitt rum och fortsätta plugga. Läste lite, men allting var konstigt, bokstäver försvann och jag såg inte alls vad det stod i texten, var jätteläskigt. Berättade för pappa, och även han såg riktigt rolig ut. Stod och asgarvade åt honom, hans ansikte var helt konstigt (Egentligen är det ju inte det, men var nåt fel på mig) Så jag pratade med Emil ett tag i stället, och sedan sov jag! Tänkte att det skulle vara bättre när jag vaknade igen.

 Men inte var det det, jag vaknade upp med världens huvudvärk (Den är fortfarande kvar) men jag skulle till skolan och göra hotellprovet. Så gjorde mig i ordning och åkte till skolan, provet gick åt helvete, och jag mådde pissdåligt. Ville bara hem, men tänkte att jag skulle vara med på klassrådet i alla fall, matten jobbar jag ändå hemma på, så jag åkte hem efter det. Käkade lite när jag kom hem, sen så vilade jag, somnade en liten stund också! Sen vaknade jag av att min pojkvän smsade, så satte mig vid datorn och pratade med honom, så nu sitter jag här. Jag är sugen på nudlar, och har inte ätit lunch, så kanske ska göra det, får se hur det blir. Hoppas det är bra med er. Puss, take care!!


Den här tröjan har mitt hjärta beställt, den är skitsnygg.
Och jag hoppas verkligen inte att han tror att han kommer få ha den ifred, mohaha!
Men han älskar mig, så jag får lååååna lite, hihi.


²º¹º


Kommentarer
Postat av: Malin

Finns billiga sånna på tradera :) helt nya! ;D

2010-05-20 @ 15:06:17
URL: http://malinlarsjos.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0