070610 - Ny vecka, sista veckan!

Kom hem från Stockholm igår halv elva - därför ingen bloggning igår.








    
God kväll.

 
Igår kom jag hem från Stockholm, med trötthet, en röd axel, bilder, en ond mage och så klart all min packning - som jag så klart inte har packat upp än! Helgen har varit helt okej. I fredags när vi kom in till stan så hämtade pappa sin nummerlapp och lite annat grejs, sedan när vi var klara med det åkte vi till Danderyd och hälsade på familjen Westerberg. Lovisa är ursöt verkligen!! Och så galet lite, man vågade knappt röra henne, men man ville heller inte slita sig ifrån henne. Vi blev där ett tag, efter det så åkte vi till Vallentuna, hem till min farmor. Där vi bodde under helgen! Vi käkade och så, sedan tog jag och mamma en promenad in till centrum och gick hem till min moster Monna! Där bokade vi flygbiljett till mig, tills på söndag - när jag åker till KIRUNA! Jag längtar så hilma mycket så det är inte sant. Sen blev det lite snack och skit. Sen kom pappa in med bilen till centrum och hämtade oss efter att vi hade handlat. Vi åkte hem till farmor igen, och resten av fredagen vill jag inte prata om! 

 I lördags väckte mamma mig, men jag somnade om tror jag! Pratade med Emil ett tag, sen gick jag upp, gjorde mig i ordning och så innan vi skulle gå till tåget för att dra oss in till stan. Tåget gick strax efter tolv! Vi var där tidigare än vi hade behövt, men det gjorde inget. Solen lös och det var jätteskönt ute. Dock hade jag bara axlar, så dom blev röda efter dagen! När vi kom in till stan drog vi oss dit maran startade och pappa bytte om, lämnade väska, var nervös och fick "lycka till-kramar" av mig och mamma. Sen när han gick bort mot starten försökte jag och mamma att ta oss ut genom allt folk. Det gick bra! Då gick vi och köpte glass, sen så träffade vi på Monna och hennes vän. Efter det, så tittade vi på starten, men jag såg inte pappa! Var så galet mycket folk, över 20 000 som sprang. Efter det började vi dra oss mot Kungsträdgården. På vägen gick jag in på affären Nicole för att kika efter en klänning - Men så klart hittade jag ingen. Men jag fick en påse som det står Nicole på. Sen gick vi vidare och jag svängde av vid Hötorget för att kika i lite mer affärer. När jag var klar precis så ringde mamma, dom skulle på toa så jag följde med! Sen gick vi till Kungsträdgården, dom käkade lunch och jag tittade på, haha! Sen efter ett tag där så gick vi en bit iväg och spanade in lite folk som sprang, och mitt sällskap var så drygt, så jag gick iväg från dom, såg pappa när han kom springandes, han vinkade glatt åt mig. Sen gick jag iväg och kikade i lite affärer, hittade en skön sommarklänning. Så den köpte jag! Sen började det närma sig målgång för pappa, så jag och mamma kilade bort till Stadion och efter ett tag kom pappa in där och vi vinkade. Efter att vi stått och väntat på honom ett tag så kom han och det hade gått kanonbra för honom! Man blev nästan lite förvånad. När han hade vilat ett tag, bytt om, pratat i telefon med folk som ringde osvosvosv.. Så gick vi till tåget, precis när vi kom så hade det gått för två minuter sen! Så mamma och pappa käkade lite, och jag pratade med Emil. När tåget väl kom igen så åkte vi till Vallentuna igen och köpte med oss sallad på väg hem. Jag hade inte ätit sen frukost - Förutom en banan jag fick av pappa! Så det var riktigt gott med sallad när man kom hem! Efter det pratade jag med Emil ett tag, innan vi båda blev så trötta att vi tyckte att det var bäst att lägga på! Det var riktigt skönt att sova kan jag lova.

 Igår så gick jag upp när jag vaknade, det var skönt! Duschade och käkade frukost, pratade med Emil på datorn ett tag, gjorde mig i ordning, käkade vindruvor, kusinerna kom! Sen kom resten en stund senare - förutom farfar som kom vid fyra! Vi grillande och hade det trevligt. Jag gjorde klyftpotatis - Till och med mina små kusiner tyckte att den var jättegod! Då har man väl ändå lyckats rätt bra? Kusinerna busade, busade och åter igen busade. Jag tog lite kort, orkade inte ta så mycket! Men det var trevligt att träffa alla igen! Inte ofta man gör det liksom. Sen blev det rabarberpaj till efterrätt! Mumsigt värre! Efter maten och så åkte alla hem, även vi. Var riktigt skönt när vi var hemma, var så trött och hade ont överallt. Pratade lite med Emil, övade lite på teckenspråket, sov!

 Idag gick jag upp kvart över åtta. Gjorde mig klar och åkte till skolan! Hade teckenspråk - Var bara jag där! Redovisade min filmrecension och fick MVG. Efter det så gick jag till Gästis och satt där helt ensam! Smsade Emil, han vaknade, jag ringde, vi pratade, sen började jag! Städade köket idag, vi fick olika stationer vi skulle städa. Jag var klar strax innan ett. Så då fick jag åka hem! Skönt att vara hemma tidigt. Mamma och pappa var hemma och jag frågade om dom skulle göra något - Och mycket riktigt skulle dom det, dom skulle åka till Insjön. Så jag följde med! Kikade på lite kläder, jag hittade en vit tjocktröja. Hur mysig som helst. Sen gick vi bara runt och kikade på lite annat, käkade glass och sedan åkte vi till Leksand och handlade. När vi kom hem lagade jag mat direkt, för jag hade inte ätit sen frukost. Så det blev köttfärssås och pasta till mig, gott gott! Sen dess har jag inte gjort mycket, legat på sängen och mått illa, hängt tvätt, pluggat! Så har det sett ut för mig sedan jag bloggade sist. Nu ska jag hitta på något annat, antar att jag ska sova snart kanske. Blir väl att prata med Emil först också! Ha det bra! Take care, puss! ♥


Jag innan avresan & min smurf som kikade ut genom fönstret i Borlänge.


En skobil och en springbana där vi hämtade ut nummerlappen.


Det var en hel del folk på maran.


Marathon och affären Nicole.


Jag blev lite röd som sagt.


En knasig jag och en regnbåde i Hedemora.


Jag är en stolt faster till en otroligt stark flicka, som har klarat sig genom så mycket.


Klicka på bilderna för att se större.


²º¹º


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0