250110 - Ny vecka, nya tag!

D u   g ö r   m i g   h e l .






  
Tjillevipps.

 
Har inte bloggat sen i fredags, dumt av mig! men i lördags.. har jag inte skäl till varför jag inte bloggade faktiskt, kände väl bara att jag inte hade något att skriva helt enkelt, och igår satt jag inte vid datorn på hela dagen. Var i Borlänge och träffade Lovisa och direkt när jag kom hem så kände jag att det fanns viktigare saker än att sätta på datorn, så då blev det snack med älsklingen.


   Igår gick jag upp strax efter tio och käkade och började fixa mig, gick upp i god tid så att jag hann prata lite med Emil innan jag skulle åka till Borlänge, mamma skjutsade mig till tågstationen och jag var där tio minuter innan tåget skulle gå, lite trist.. kan man ju tro, men inte var det så inte. Satte mig ute, orkade inte gå in och vänta, så när jag satt där så kommer det ut någon från väntesalen eller vad man ska säga och så kollar jag upp och ser att det är Yngve!! Snacka om att jag blev glad, har inte träffat honom på hur länge som helst, så det var verkligen roligt. Har saknat honom! Vi pratade om allt möjligt, gamla minnen och massa underbart. Så blev en lyckad tågresa! Sen när jag kom fram träffade jag Lovisa, vi gick först med Yngve för att kolla busstider åt honom, sedan så sa vi hejdå och jag och Lovisa gick till kupolen. Vi började med att kolla runt i lite affärer och så, pratade en massa och hade trevligt. Dom stängde kupolen vid fem då gick vi in och satte oss på donken och fördrev tiden tills våra tåg skulle gå och det gick hur bra som helst. När klockan var strax efter halv åtta började vi gå till stationen och där stod vi ett tag, sen sa vi hejdå och klev på våra tåg. Christoffer åkte samma tåg som mig till Leksand, så jag fick sällskap där med, kanonbra!



Jag och min stiliga kompis Yngve.




 Idag blev det uppstigning kvar över sex, var klar vid sju, men orkade inte gå till skolan för att det var så kallt, så kvart över gick jag till bussen och drog till skolan. Första lektionen var teckenspråk och det gick galant! Jobbade med Nicole och Jenny. Vi skulle förklara vägar för varandra som stod på ett papper, konstigt nog så stod det på ena att man skulle förklara från Sundsvall till Kiruna, så det tog jag, så klart! Efter det var det näringslära, blev grupparbete och jag jobbade med Emilia, sen lunch och sen livsmedelskunskap, grupparbete där med, jobbade med Elin. Sen slutade vi halv tre, då drog jag och Christoffer hem till mig, gjorde scones och te och käkade, sen pratade vi mest. Nu sitter jag och funderar på om jag ska gå och äta mat kanske. Men först.. lite bilder! Från förra gånen jag var i Borlänge med Lovisa och från igår. Tjing på den. Take care!!




Bilder från förra gången jag träffade Lovisa!






Bilder från igår.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0