091210 - December, inte oktober.

Jag har inte kommit in i att det är december än..






God kväll fina ni.

Hoppas allt är bra med er, med mig är det faktiskt bra! Jag mår bra just nu. Så himla skönt! Angående min rubrik, i tisdags när vi hade fördjupning i matlagning på kvällen så skulle jag ställa in min ischoklad jag gjorde i kylen.. Och då skulle jag skriva "Ischoklad till julbord, 7/12" Men skrev i stället 7/10 på den ena, och sen när jag skulle skriva den andra skrev jag 7/11 och utbrast "Men va? Skrev jag tionde på den andra? Det är ju inte oktober." Då sa Mimmi "Nej, det är inte november heller." Alltså, hur kunde jag tro så fel? Haha, tiden går för fort.

Ja, igår då.. Det var julbord på Gästis, alltså min hotell- och restaurangskola. Så jag var i skolan klockan åtta, började klockan nio. Var bara att klä på sig kockkläderna och dra in i köket. Jag fick ha hand om fisken, alltså lax, sill och strömming. Men det var riktigt roligt faktiskt! Fast även jobbigt, har problem med ryggen, så fick alltid be om hjälp att bära när det var något tungt. Kunde knappt bära en kastrull med vatten (stor kastrull då alltså). Så det var väl inte riktigt roligt, men det gick ändå. Vi hade två julbord, lunch och middag. Det på kvällen var lugnare än det vid lunchen, så det var skönt att det inte var tvärtom. Vi var klara vid kvart i nio har jag för mig, så blev en lång dag. 

Idag så har det varit en lite speciell dag, lite hit och dit. Men det är som det är! Men hur som helst, när det var lunch blev det en lång fundering, men efter många om och men gick jag, Emil och Mimmi till hemköp först och där köpte Emil två sallader till oss, sedan gick vi till ett annat ställe där Emil köpte sushi. Sedan gick vi tillbaka till Gästis och åt, blev lussebulle till efterrätt. Var riktigt gott!

Snart är det helg, och det behövs verkligen. Ska sova massor. Eller näe, ska nog till mormor och baka pepparkakor förresten, så blir nog inte så, haha! Men det visar sig. Sen vill jag göra knäck också! Hoppas på att jag och mamma ska göra det. ♥ Är så himla gott! Det var allt för mig just nu, ha det bra! Puss på er. ♥










Kommentarer
Postat av: mimmi ;)

nicole, det va faktiskt november jag sa xD den 11 månaden e november ;)

2010-12-10 @ 07:35:52
URL: http://mimpansjolund.blogg.se/?tmp=10073457

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0