290410 - Fyra månader kvar..

tills jag blir hela arton år, tjoho!






  
God'mätt'kväll.

 
Jag sitter hära nu, mätt som jag vet inte vad, har varit och ätit buffémiddag på Gästis. Treorna hade öppet, för näst sista gången, så jag passade på, med sällskap av Christoffer, Elin och Amanda! Det var riktigt trevligt, riktigt mättande och ja, gott. Hur som helst, idag började jag tio över åtta, med hotellkunskap, vi pratade som service och attityd, vilket är väldigt viktigt när man jobbar. Det är rätt intressant, faktiskt! Efter det så var det klassråd som gällde, tog extra lång tid idag, pratade om en hel del, efter det skulle min klass ha svenska, så jag gick till Gästis och gjorde klart en skoluppgift. När min klass hade slutat svenskan gick jag, Elin och Mimmi och käkade lunch, och Christoffer kom efter ett litet tag också. Sen gick vi och hämtade matteböckerna och gick till matten, jag gjorde som vanligt ingenting eftersom att jag inte vill jobba vidare, dels för att jag ligger före alla och jag fattar ingenting. Så min mattelärare sa att jag skulle jobba själv (hemma eller på Gästis) och repetera tidigare uppgifter som jag gjorde förra året när jag gick media. Så efter sommarlovet ska jag börja på kapitel 4 igen, och då ska även min klass vara där, så det blir nog bättre då!

 Efter skolan tog jag och Christoffer bussen hem till mig, käkade lite mellis och spelade super mario, jag pratade lite med Emil, duschade, fixade mig lite och sedan hämtade mamma oss och skjutsade oss till Z-torget, där ifrån gick vi till Ica och sedan till Gästis och väntade på Elin och Amanda, när dom hade kommit gick vi in och satte oss, började käka, ofyfan va mätt man blev.

 I helgen har jag planer.
Fredag: Åka till någon brasa med Christoffer, eftersom att han är kvar i Leksand under helgen.
Lördag: Vara med Christoffer en stund på dagen kanske, sedan på kvällen blir det att åka till Siljansnäs, Sandra och Beatrice har 18-års fest. Så ska dit, sen sover jag hos Marit, blir nog en lång kväll. Promenad från andra sidan sjön mitt i natten, yey!
Söndag: Åka från Marit klockan tolv typ, för att åka till skolan och dra på mig serveringskläderna och servera fika på öppethus, för dom nya ettorna (eller ja, dom som är intresserade av att börja) Så ska vara där till klockan fem. Så har fullt upp hela helgen! Första gången jag har det på riktigt länge, haha!

Nu ska jag prata med världens bästa älskling, och sen sova. Jag är trött!
Godnatt, pusspusspuss! Take care.


Du är fin som du är,
när du står med mig här,
gör dig inte en massa extra besvär,
utan var den du är och så ska du få se,
du är värd allt som livet kan ge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0