281109 - Om du lämnade mig nu!

I don't recognize myself, you're right,
my behavior isn't the same thing right now,
I don't know why, a lot is happening right now,
I'm weak, so fucking weak, I don't know what to do,
I want everything to be as usual, it goes out over the other,
those who mean a lot to me, them I didn't manage to lose,
them I dont't want to live without, excuse me, I'll be myself again,
I  p r o m i s e !




  Idag gick jag upp typ elva, gjorde frukost och så, sminkade mig, klädde på mig, ringde Christoffer och frågade vart han var. Han var inne i Leksand på marknaden så jag begav mig inåt dit och träffade honom och Rebecca ett tag. Vi fikade på siljan, varm choklad blev det, med en lussebulle. Mums! Sen åkte jag hem, duschade och tvättade rent mitt sår, det ser bra ut. Börjar få lite blåmärken och så, fortfarande ett rött äckligt sår och jag mådde sjukt illa när jag skulle ta bort kompressen jag hade över, kändes som att jag skulle svimma. Har svårt för sår! Satt lite vid datorn och sen lagade jag mat, åt nyss! Nu sitter jag bara här. Lyssnar på Lars Winnerbäck. (Emils fel!!) haha! Men han är bra, faktiskt! Bättre än jag trodde.

 Igår redigerade jag bilder som jag skickade in på framkallning idag! Så någon dag i veckan får jag hem 113 bilder i brevlådan, urkul! Älskar att få bilder på kort, sätta in i fotoalbum och pyssla lite med. Så har något att se fram emot nästa vecka! Och imorgon åker jag till Borlänge vid ett, träffar Lovisa som kommer dit klockan två! Måste skaffa mig lite nytt smink, kläder & skor. Hoppas på att jag hittar något jag vill ha i alla fall. Sen blir det hem och sova tidigt för att orka med skolan i veckan! Måste verkligen gå och lägga mig tidigare på kvällarna, annars kommer jag inte orka ett skit. Hoppas på att jag klarar det.

Bara för att jag inte har något bättre för mig, här kommer lite saker om mig (som ni kanske inte visste?)

1. Jag har fobi för utklädda vad-man-nu-kallar-det, när folk är utklädda till typ tomte, mumintroll och anda figurer.
  - En dag när jag var i Kupolen i Borlänge så kommer jag och mina kompisar ner för en rulltrappa och då ser jag ett mumintroll, jag skriker och springer in bakom en pelare och ställer mig, mina kompisar skrattade så klart åt mig. Jag smög mig fram och sen bestämde jag mig för att våga gå förbi den där saken så jag börjar gå så långt ifrån den jag kan komma, sen springer jag förbi.

2. När jag ser fåglar tar jag händerna över huvudet och duckar.
  - Jag var i Rättvik med en kompis en gång, och hon visste om min fobi för fåglar och deras äckliga bajs. och hon säger "kolla en fågel" och jag skriker och duckar och tar händerna över huvudet. Sen skrattade hon, visade sig att hon bara drev med mig. (jag är otroligt lättlurad också) Jag tror alltid att fåglarna ska skita på mig, vilket inte skulle vara så härligt, eller hur?!

3. Jag klarar inte av öppna luckor.
  - Så fort jag ser en lucka i köket som är öppen måste jag stänga den på en gång, när jag var ett år satt jag på golvet i vårat hus i Vallentuna och började skrika och peka på en lucka i köket som var öppen. Mamma fattade inte vad jag höll på med, fortsatte att skrika eftersom att jag inte kunde prata, sen stängde hon luckan och jag blev tyst. Så det har suttit i ett tag.

4. Jag är inte så bra på geografi.
  - Enda till förra sommaren trodde jag att Kiruna var ett land och blev chockad när jag fick veta att det låg i Sverige, och att det bodde folk där, det trodde jag aldrig. Och så fick jag veta för någon vecka sedan att Haparanda ligger i Sverige, även det trodde jag var ett land. Trodde även att Mexico låg i Spanien och att Bryssel var ett land. Finns mycket mer, men tar inte upp allting. haha!

Mer än så här tänker jag inte bjuda på idag, kanske berättar mer en annan gång, höhö! :) Ni får ha det så bra! Take care.




Kommentarer
Postat av: Anonym

ofta haparanda är ett land :O hahhaha xD

2009-12-01 @ 14:22:53
URL: http://engelbertoffsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0